Gratis babytjek/Babybehandling

Gratis Babytjek

Jeg tilbyder et gratis babytjek, hvis du/I er i tvivl om baby har spændinger, skævheder eller motoriske udfordringer. Jeg laver en vurdering af baby, hvor du får svar på om baby har behov for specifik behandling og motorisk træning samt øvelser.

Der er afsat 15 minutter til babytjekket, og du kan bestille tid online eller ringe på 3117-8150.

Har din baby tydelige tegn på nedenstående symptomer anbefaler jeg, at du bestiller en tid til en babybehandling.

Babybehandling

Oplever du/I en eller flere af følgende symptomer hos baby?

• fladt baghoved
  • favoritside
  • bagsidedominans (baby ligger i flitsbue)
  • asymmetri/asymmetriske bevægelser
  • bananform
  • skævt kranie
  • vil ikke ligge på maven
  • bruger ikke armene på maven/i kryb
  • torticollis
  • griber ikke med hænderne
  • langsom i den motoriske udvikling
  • er urolig og ked af det
  • fordøjelsesbesvær
  • søvnbesvær
  • udfordringer med amning og sut
  • præmatur

Symptomerne hænger ofte sammen med graviditeten og fødslen. Hurtige fødsler, lang pressefase, forløsning med kop, langtrukne fødsler, kejsersnit, igangsættelse, brug af smertestillende, skæv position i bækkenet mm. kan alle være med til at forårsage ovenstående symptomer hos baby.

Undersøgelse og behandling er blid med fokus på ro, tid og omsorg for baby.

Vi starter med en grundig og uddybende samtale og gennemgang af graviditeten, fødslen og babys første tid samt eventuelle symptomer og bekymringer.

Der undersøges for spændinger, der generer og hæmmer den motoriske udvikling og kan give uro og udfordringer hos baby. Behandlingen består af blide fascielle teknikker og teknikker fra kranio-sakral terapien. Behandlingen er smertefri for baby.

Derudover undersøges den motoriske udvikling hos baby, og vi gennemgår sammen tiltag og øvelser der skal undersøtte den motoriske udvikling.

Der afsluttes altid med vejledning i tiltag, der understøtter behandlingseffekten og den motoriske udvikling hos baby. Herunder øvelser, lejring, bærestillinger mm.

Babybehandling/babytjek kan udføres fra nyfødt og frem til baby er 1 år. Det er optimalt at komme inden baby er 3 måneder.

Priser:

Første konsultation ca. 60min.: 650kr.

Opfølgende konsultation: ca. 45 min.: 500kr.

Da behandling af spædbørn kræver specialuddannelse og der sættes ekstra tid af til konsultationerne, ydes der desværre ikke tilskud fra den offentlige sygesikring, men der er mulighed for tilskud fra sygeforsikringen Danmark.

BabyTummel

På BabyTummel arbejder vi med din babys sanser og den motoriske udvikling. Små børn elsker at bruge og mærke kroppen og får via sansemotorisk stimulering god kontakt til kroppen som underbygger den motoriske udvikling.
På BabyTummel får I viden om barnets sanser og motoriske udvikling. I får masser af øvelser og lege, som er med til at stimulere barnets sanser, motorik og jeres indbyrdes tilknytning. I vil opleve en fantastisk måde at være sammen med jeres baby. Vi laver tumlelege, sanglege og sanselege alt tilpasset og tilrettelagt din babys udviklingstrin.

Der vil være tid og rum til at snakke om emner som gode bærestillinger, lejring af baby, motoriske udfordringer og hvad, der ellers måtte være af spørgsmål omkring din baby.
Der er 2 forskellige hold. Et hold der er tilpasset helt små babyer på 2-5 måneder og et hold til de lidt større på 5-10 måneder. På begge hold er undervisningen tilrettelagt efter babyernes udviklingstrin.

BabyTummel er et hold for dig og din baby, der ønsker nærvær og sjove stunder sammen.

BabyTummel er små hold med max 6 deltagere, så der er tid og rum til individuelle korrektioner og rådgivning undervejs.

Du kan tilmelde dig med din mødregruppe. Jeg laver lukkede hold for din mødregruppe ved min. 4 deltagere.

Pris: 750kr. for 5 ugers forløb.